Valikko

Lomamatka unelmien saarelle – matkapäiväkirja

Johdanto

Viimein tuli se päivä, kun pitkään odotettu lomamatkamme kohti unelmien saarta alkoi. Syksyn harmaus oli kaikonnut mielestämme, kun astuimme lentokoneeseen kohti lämpimämpiä ja eksotiikkaa huokuvia maisemia. Tästä alkaisi varmasti unohtumaton matka, joka täyttäisi kaikki lomaunelmat. Matkapäiväkirjani tulee tänään täyteen kirjoittamista, kun jaettuamme kuvamme Instagramiin ihastelluista hiekkarannoista ja tutuista nähtävyyksistä, voimme jälkeenpäin palata tähän päiväkirjaan rakkaudella.

Lähtöpäivä

Koko lomaviikko oli ollut yhtä suunnittelua ja pakkaamista, ja viimein tuli aika lähteä kohti lentokenttää. Kello soi aamulla varhain, ja vaikka väsymys yritti vallata mielen, adrenaliini ja kauan odotettu loma saivat meidät ponnistelemaan ylös sängystä. Lentokentällä jännitys vaivasi jo hieman vatsanpohjaa, kun laukut jätettiin matkatavarahihnalle ja pujottauduimme turvatarkastuksen läpi.

Saapuminen paratiisiin

Lentonäytön mukaan lentoamme oli enää hetki jäljellä, ja mielessäni harhaili mielikuvia valkohiekkaisista rannoista ja turkoosista merestä. Lentokoneen laskeutuessa tunsin jännityksen valtaavan mieleni. Olin niin odottanut tätä hetkeä! Auringonpaisteinen sää ja lämmin tuulahdus toivottivat meidät tervetulleiksi lomaparatiisiin. Kirjasin mielessäni lauseen ”vihdoinkin perillä!”

Unelmien täyttymys

Hotellille check-in -hetki oli kuin suoraan paratiisista. Hotellin upea merinäköala ja ihastuttava hiekkaranta olivat juuri sitä, mitä olimme toivoneet. Huoneeseen päästyämme avasimme parvekkeen oven ja edessämme avautui näkymä, joka vei sanattomaksi. Valkoista hiekkaa, turkoosia merta ja palmuja – kaikki mitä olimme kuvitelleet. Olimme päässeet matkallamme juuri sellaiseen paikkaan, jossa sielu lepää.

Rantaloman hurmaa

Seuraavat päivät kuluivat yhtä lomanautintoa ja rentoutumista.Tuntui kuin aika olisi pysähtynyt, kun löhösimme rannalla aurinkotuoleissa ja kuuntelimme hiljaista lomailun ääntä. Uimme kirkkaassa merivedessä, ja välillä otimme aurinkoa kirjaa lukien. Ei ollut kiire minnekään, ja saimme unohtaa arjen kiireet ja huolenaiheet hetkeksi.

Seikkailua ja tutkimista

Vaikka rantalomailu oli ihanaa, halusimme myös tutustua lomakohteen ympäristöön ja sen tarjontaan. Lähdimme vuokra-autolla päiväretkelle lähisaarelle, jossa näimme upeita vesiputouksia ja vehreitä sademetsiä. Kirjasin päivän kohtaamiset matkapäiväkirjaan, ja huomasin, miten paljon olimme ehtineet kokea lyhyen ajan sisällä.

Yhteenvedo

Unelmien lomamatka oli toteutunut juuri sellaisena kuin olimme toivoneet. Olimme päässeet hetkeksi elämään paratiisissa, unohtamaan kiireen ja arjen murheet. Jokainen päivä oli täyttynyt aurinkoisista hetkistä, rentoutumisesta ja uuden oppimisesta. Matkapäiväkirja täyttyi sivu sivulta valokuvista ja muistoista, jotka tulisivat haihtumaan mielestä aikojen kuluessa. Mutta niin kauan kuin tämä päiväkirja olisi tallessa, toisimme onnen ja ilon lomamatkasta aina takaisin mieleemme.