Valikko

Unelmien lomamatka Pariisiin đź—Ľ

Johdanto

Tänä vuonna päätin toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni ja lähteä unelmien lomamatkalle Pariisiin. Matkasuunnitelmat olivat valmiina, lentoliput varattuna ja hotellihuone odotti jo Pariisin sydämessä. Olin täynnä odotusta ja kihelmöivää jännitystä saadessani päivittää matkapäiväkirjaani tältä reissulta. Lue seuraavaksi matkakertomukseni Pariisista, kaupungista johon liittyvät kaikki ne ihanat kynttilänvalossa nautitut yöillalliset kahvikupin ja croissantin kera.

Päivä 1

Matkamme alkoi aikaisin aamulla Helsingin lentokentältä. Istuessani koneessa ja tunteessani sen kiihtyvän kiitoradalla, tiesin että tästä tulisi unohtumaton loma. Lentomme sujui mutkattomasti ja laskeuduimme aurinkoiseen Pariisiin myöhään iltapäivällä. Ensimmäisenä päivänä päätimme tutustua kaupunkiin kävellen ja nauttia sen ainutlaatuisesta tunnelmasta.

Pariisin kadut olivat täynnä elämää; kahvilat ja ravintolat olivat täynnä ihmisiä ja hymy huulillani kuljin Seinen varrella, ihaillen Eiffel-tornin kirkkaita valoja. Päivän päätteeksi päätimme mennä sundown-risteilylle Seinelle. Risteilyn aikana maisemat olivat henkeäsalpaavat, ja nähdessäni Eiffel-tornin valaistuna iltapimeässä tiesin, että olen viimein saapunut unelmieni Pariisiin.

Päivä 2

Toinen päivä Pariisissa oli varattu museokierroksille. Kävimme Louvressa ja pyörähdin myös sen kuuluisan taideteoksen, Mona Lisan, luona. Louvressa vietimme tunteja hämmästellen sen upeita kokoelmia ja tunsin olevani osa jotain suurta ja historiallista. Illalla teimme laajemman kierroksen kaupungin ympäri Hop-on Hop-off -bussilla ja ihastelimme kaupungin kuuluisimpia nähtävyyksiä, kuten Notre Damen kirkkoa ja Champs-ÉlysĂ©es’tä.

Päivä 3

Kolmantena päivänä päätimme rentoutua ja ottaa rennosti. Vietimme aurinkoisen aamupäivän Pariisin puistoissa ja nautimme lounaan outdoor-kahvilassa. Sen jälkeen suuntasimme Pariisin kaupunginosaan nimeltä Montmartre, joka oli täynnä taiteilijoiden kujia ja kahviloita. Ihastelimme Sacré-Coeurin upeaa näköalaa Pariisiin ja tutustuimme suloisiin taidekauppoihin sekä katuruokakojuihin.

Yhteenveto

Pariisi, tämä rakastettava kaupunki, on juuri niin taianomainen kuin odotinkin. Sen kirjavat kadut ja romanttinen tunnelma tekivät minuun lähtemättömän vaikutuksen. Pariisista löytyy kaikkea: historiallisia nähtävyyksiä, taide-elämyksiä, herkullista ruokaa ja kauniita puistoja. Tulen aina muistamaan aurinkoiset päivät, joita vietin Pariisissa, sekä sen hämärässä syttyvät valot, jotka lumosivat minut joka ilta.

Tämä loma oli täyttymys pitkään odotetulle matkahaaveelleni ja suosittelisin Pariisia jokaiselle matkailijalle. Älä unohda pistäytyä viehättävissä kahviloissa ja maistaa kaupungin herkullisia leivonnaisia. Kuvia ja muistoja täynnä, jätin jäähyväiset Pariisille toivoen, että tulen vielä palaamaan tähän romanttiseen kaupunkiin, joka varasti sydämeni täydellisesti.